Ramowy rozkład dnia pracy w Żłobku Miejskim nr 1 w Głogowie
6:00 – 8:00 | – Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne dzieci według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami, konsultacje rodziców z opiekunami. |
8:00 – 8:20 | – Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, przy muzyce, zabawy ruchowe ze śpiewem. |
8:10 – 8:30 | – Czynności higieniczno-samoobsługowe, trening samodzielności, przygotowanie do posiłku. Wietrzenie sali. |
8:30 – 9:00 | – I śniadanie, wdrażanie dzieci do samodzielnego spożywania posiłków, kształtowanie kulturalnych nawyków w czasie spożywania posiłków, pomoc dzieciom słabo jedzącym. |
9:00 – 9:20 | – Czynności higieniczne po śniadaniu, zabawy ćwiczące samoobsługę. Wietrzenie sali. |
9:20 – 9:40
9:30 – 10:45 |
– Zajęcia zorganizowane z całą grupą, realizowane w sali: zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka, zabawy ruchowe koordynujące całe ciało dziecka, doskonalące zmysł równowagi, zabawy plastyczne, zabawy z elementami muzykoterapii, zabawy logopedyczne, wspomagające rozwój mowy, zabawy manipulacyjne i paluszkowe, zabawy parateatralne. – Codzienny spacer na świeżym powietrzu i zabawy na żłobkowym placu zabaw (w przypadku niesprzyjającej aury – zabawy swobodne, gry i zabawy ruchowe w sali). |
10:30– 11:00 |
– Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
11:00 – 11:30 |
– II drugi posiłek (zupa + dodatki), wdrażanie do samodzielnego jedzenia, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, pomoc dzieciom w spożywaniu posiłków. |
11:15 – 11:45 | – Toaleta i czynności higieniczne, przygotowanie do odpoczynku. Wietrzenie sali. |
od 11:30 – 13:00 |
– Odpoczynek (czas na sen, leżakowanie), słuchanie bajek, kołysanek, muzyki relaksacyjnej, monitorowanie snu dzieci. |
13:00 – 13:30 | – Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
13:30 – 14:00 | – III posiłek (drugie danie), wdrażanie do samodzielnego jedzenia, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, pomoc dzieciom w spożywaniu posiłków. |
14:00 – 14:30 | – Czynności higieniczno -samoobsługowe, trening samodzielności. Wietrzenie sali. |
14:30 – 16.30 | – Zabawy swobodne i inspirowane lub edukacyjne i wychowawcze organizowane przez opiekunki oraz swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci do domów. |