Oferta Żłobka

Zapraszamy do naszego żłobka

       Godziny otwarcia żłobka: 600 – 1630  

  • W naszym żłobku funkcjonują 2 grupy żłobkowe.
  • Do żłobka przyjmowane są dzieci w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia do ukończenia 3 roku życia  w danym roku szkolnym lub w przypadku, gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym, na wniosek rodziców (opiekunów prawnych) – do 4 roku życia.
  • Do realizacji celów statutowych żłobek posiada odpowiednie pomieszczenia i wyposażenie.
  • Żłobek dysponuje 40 miejscami.
  • Wszystkie dzieci korzystają z pełnego wyżywienia.
  • Żłobek świadczy opiekę w wymiarze do 10 godziny dziennie w stosunku do każdego dziecka. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wymiar opieki w Żłobku może być, na wniosek rodzica dziecka, wydłużony, za dodatkową opłatą w godzinach pracy Żłobka ustaloną zgodnie z aktualnie obowiązującą uchwałą Rady Miasta.
  • W naszej placówce dzieci mają zapewnione poczucie bezpieczeństwa, miło i twórczo spędzają czas. Dokładamy wielu starań, by u dzieci kształtować właściwe postawy, nawyki i umiejętności.
  • Uczestniczymy w akcjach i przedsięwzięciach ogólnopolskich, lokalnych i wewnętrznych, organizowanych przez naszych opiekunów. Wspieramy i uczestniczymy w akcjach charytatywnych.

Oferta Żłobka Miejskiego nr 1 w Głogowie według Ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3

  • W ramach opieki realizowane są funkcje: opiekuńcza, wychowawcza oraz edukacyjna;
  • W żłobku […] zapewnia się opiekę nad dzieckiem w wymiarze do 10 godzin dziennie względem każdego dziecka;
  • W szczególnie uzasadnionych przypadkach wymiar opieki w żłobku […] może być, na wniosek rodzica dziecka, wydłużony, za dodatkową opłatą;
  • Żłobek […] zapewnia przebywającym w nim dzieciom wyżywienie zgodnie z wymaganiami dla danej grupy wiekowej wynikającymi z aktualnych norm żywienia dla populacji polskiej;
  • Do zadań żłobka […] należy w szczególności:
  • zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
  • zagwarantowanie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
  • prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka.

Żłobek zapewnia:

  • Wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną.
  • Wysoki poziom zajęć wychowawczo-dydaktycznych.
  • Przygotowanie dzieci do gotowości przedszkolnej.
  • Wspomaganie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego.
  • Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci.
  • Uwzględnianie indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka.
  • Stosowanie atrakcyjnych form i metod pracy, które pozwalają na rozwijanie i wspieranie twórczych działań dzieci w różnych sferach.
  • Rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci.
  • Kolorowe i funkcjonalnie urządzone sale pobytu dzieci, bogato wyposażone w pomoce dydaktyczne i zabawki, dające dzieciom poczucie ciepła i bezpieczeństwa.
  • Kolorowy, bezpieczny plac zabaw dostosowany do wieku dzieci.
  • Smaczne i urozmaicone posiłki planowane przez dietetyka oraz szefa kuchni.

Oferujemy dzieciom

  • Pracę opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczną prowadzoną na podstawie rocznego planu pracy zatwierdzonego przez dyrektora oraz szczegółowych miesięcznych planów pracy z dziećmi.
  • Organizację pracy w grupie określa rozkład dnia, uwzględniający potrzeby i zainteresowania dzieci, który uwzględnia: rodzaj i formy pracy przygotowane przez opiekunów; swobodną zabawę dzieci; czynności samoobsługowe; potrzebę odpoczynku;  potrzebę żywienia – regularne rozplanowania posiłków; codzienną potrzebę pobytu na powietrzu.
  • Teatrzyk , „Dzień Teatru” – Teatrzyk dla dzieci przygotowany przez opiekunki „Kaczka Dziwaczka”.
  • Imprezy, uroczystości tj.: Pasowanie na żłobkowicza, Mikołajki, zabawa karnawałowa, powitanie pór roku (wiosny, lata, jesieni i zimy), Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Flagi, Dzień Dziecka.
  • Udział w konkursach organizowanych w żłobku (konkurs – Kartka Walentynkowa).

Sale w żłobku

Sale, w których przebywają dzieci w żłobku, są przystosowana do przedziału wiekowego podopiecznych. Są przede wszystkim bezpiecznym i przyjaznym miejscem dostosowanym do potrzeb każdego malucha. Sale są miejscem zaspokajania podstawowych potrzeb każdego dziecka. Pomieszczenia wyposażone są w profesjonalne oczyszczacze powietrza, nawilżacze powietrza, a także klimatyzację i monitoring. Ponadto sale wyposażone są w stoliki i krzesła dostosowane do wzrostu dzieci oraz odpowiednią liczbę krzesełek do karmienia dla najmłodszych dzieci. Pomieszczenia, w których przebywają dzieci, wyposażane są w szereg zabawek i przyrządów zapewniających dziecku wszechstronny rozwój. Wszystkie zabawki są certyfikowane. W salach znajdują się kąciki czytelnicze, w których dzieci oglądają książeczki oraz uczą się poprawnego korzystania ze zbiorów czytelniczych. Kącik manipulacyjny znajdujący się na ścianie (lustro, układanki, instrumenty muzyczne, koła do manipulacji, korale do przesuwania), który wspomaga rozwój poznawczy, wzbudza zainteresowanie dzieci do czynności manipulacyjnych. W pomieszczeniach znajdują się kąciki kuchenne wyposażone w garnki oraz owoce i warzywa, wspomagające zabawy naśladowcze. Krokodyl sensoryczny oraz gąsienica sensoryczna, z których dzieci korzystają codziennie, umożliwia rozwój motoryki dużej oraz świadomości i możliwości własnego ciała. W salach znajdują się ściany pokryte farbą tablicową, na której dzieci mogą dowolnie rysować kredą. Sale wyposażone są także w wózki dla lalek, jeździki oraz różnego rodzaju klocki do układania budowli. Ponadto, każde dziecko posiada swój leżak, na którym odpoczywa podczas wyciszania i leżakowania oraz pościel podpisaną w szafie. Podczas odpoczynku opiekunki czytają dzieciom bajki przy muzyce relaksacyjnej oraz monitorują sen dzieci. Nad bezpieczeństwem i rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która bardzo chętnie się doszkala, a zdobytą wiedzę chętnie wykorzystuje w pracy z dziećmi. Nasze opiekunki prowadzą codziennie szereg ciekawych zajęć dydaktycznych:

  • z elementami edukacji polonistycznej (dzieci słuchają literatury dziecięcej, oglądają plansze i ilustracje, zapoznają się z nowym słownictwem),
  • z elementami edukacji muzycznej (słuchają piosenek, odgłosów zwierząt oraz przedmiotów z najbliższego otoczenia, dzieci chętnie tańczą oraz podejmują próby odzwierciedlania muzyki ruchem, oraz klaskają i tupią w rytm),
  • z elementami edukacji plastycznej (dzieci ćwiczą motorykę małą oraz rozwijają kreatywność, wyobraźnię oraz poczucie estetyki w wykonywanych pracach),
  • z elementami edukacji matematycznej (dzieci klasyfikują przedmioty według określonych zbiorów, uczą się kolorów, kształtów, poznają liczby),
  •  z elementami zabaw ruchowych (dzieci uczą się przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych, ćwiczą i usprawniają motorykę małą i dużą),
  • z elementami edukacji przyrodniczej oraz społecznej (dzieci poznają zmiany zachodzące w przyrodzie, poznają zwierzęta, rośliny oraz uczą się poprawnych relacji między sobą, poznają swoje i innych emocje oraz uczą się samodzielności).
  • Dzieci rozwijają swoje umiejętności w zakresie: mowy; ruchu; motoryki małej i dużej; kultury; plastyki; samodzielnego spożywania posiłków; integracji społecznej.

Sala Doświadczania Świata w żłobku

W żłobku znajduje się również specjalnie wydzielone pomieszczenie, w którym urządzona została Sala Doświadczania Świata. Jest to specjalnie wyodrębnione pomieszczenie wyposażone w różnego rodzaju urządzenia stymulujące rozwój zmysłów za pomocą: dotyku, wzroku, słuchu. Ogromną rolę w naszym życiu ogrywają narządy zmysłów. Odbierane przez nie bodźce docierają do ośrodkowego układu nerwowego. Niosąc informacje o otaczającym świecie, pozwalają poznawać go i uczyć się. Sala jest wyposażona w:

  • Basen podświetlany z przeźroczystymi piłeczkami – jest rodzajem pojemnika, miękko wyścielanego, wypełnionego plastikowymi piłeczkami. Dziecko zanurzając się w suchym basenie, pozostaje na jego powierzchni. Przebywanie w basenie daje wrażenie przyjemnej kąpieli, dostarcza wspaniałym wrażeń dotykowych, pobudza receptory dotykowe. Basen wpływa kojąco na pracę mięśni, które często są napięte. Dodatkową zaletą basenu jest stymulacja wzrokowa, poprzez wrażenia wzrokowe w wyniku zmiany podświetlenia dolnej części basenu. Dzieci zwracają uwagę na zmieniające się kolory plastikowych piłeczek wypełniających basen. Jest doskonałym miejscem spontanicznej zabawy poprzez ruch. Częste angażowanie wzroku pozwala na jego znaczący rozwój, co w efekcie doprowadza do poprawy analizy i syntezy widzianego obrazu. Basen z podświetlanymi piłeczkami pozwala nauczyć dziecko rozwijania spostrzegawczości wzrokowej, koncentrowania wzroku. Sterowany za pomocą pilota umożliwia wybór różnorodnych kolorów podświetlenia.
  • Kolumna bąbelkowa – to doskonałe narzędzie, które obok stymulowania funkcji poznawczych pozwala się dziecku wyciszyć. Zmieniające się automatycznie kolory światła sprawiają, że urządzenie jest jeszcze bardziej atrakcyjne dla dzieci, przyciąga wzrok dziecka, które skupia się na emitowanych bąbelkach i zmieniających się kolorach wzbudzając zainteresowanie dziecka.
  •  Domek biały sensoryczny – jest idealnym miejscem odpoczynku i wyciszenia. Jest oazą spokoju i poczucia bezpieczeństwa. Ściany domku łączone są za pomocą rzepów. W dachu znajduje się siateczka w kształcie koła, przez które dociera światło, z innych urządzeń. Domek jest miejscem, w którym dziecko może się położyć i wyciszyć.
  • Baldachim światłowodowy – jest przyrządem do stymulacji polisensorycznej z przeznaczeniem do Sal Doświadczania Świata, w którym występują różne funkcje źródeł światła. Jest urządzeniem podwieszanym do sufitu pomieszczenia, pod którym znajduje się pufa pozwalająca na wygodne ułożenie się w pozycji półleżącej. Miejsce umożliwia doświadczanie różnych kolorów świateł ich intensywności oraz zmiany natężenia emitowanych kolorów. Nauczanie polisensoryczne wspomaga proces gromadzenia i utrzymywania informacji w pamięci.
  • Zestaw światłowodowy – jest przyrządem do stymulacji polisensorycznej z przeznaczeniem do Sal Doświadczania Świata. Element jest przygotowany do wykorzystania w swobodnym i bezpośrednim kontakcie. Bezpieczny ze względu na zastosowanie niskonapięciowego źródła światła i światłowodów. Elastyczne i bezpieczne w użyciu światłowody polimerowe wykonane w przezroczystej osłonie PVC ze specjalnym zakończeniem światłowodów, pozwalają na bezpośredni kontakt dziecka ze światłowodami, w którym następuje doświadczanie przez dotyk.
  • Tablica kolorowa drabina do zawieszenia na ścianie z głośnikami – urządzenie to stanowi jeden z podstawowych elementów wyposażenia Sali Doświadczania Świata. Wykorzystywana jest podczas zajęć z dziećmi mającymi na celu prowokowanie wydawania dźwięków oraz poznawania zależności pomiędzy dźwiękiem a wrażeniami wzrokowymi. Sterowanie mikrofonem za pomocą potencjometru, który znajduje pod obudową urządzenia, pozwala wykazywać zależności pomiędzy dźwiękiem a ilością świecących szczebli. Na panelu wyświetlają się różne kolory, im głośniejszy dźwięk, tym większa liczba wyświetlanych kolorów na tablicy.
  •  Panel światłowodowy na sufit – jest gotowym elementem dekoracyjnym, o fantazyjnym kształcie, wykorzystanym również jako narzędzie do koloroterapii. Dziecko może położyć się na materacu bezpośrednio pod panelem, dzięki niemu skupia wzrok na zmieniających się kolorach emitowanych przez panel. Pozycja leżąca sprzyja wyciszeniu i relaksacji.

 Sala Doświadczania Świata pozwala na poznawanie świata zmysłami wzroku, dotyku, słuchu, oraz umożliwia odprężenie, relaks i wyciszenie. Systematyczna stymulacja poszczególnych zmysłów w Sali Doświadczania Świata jest więc ważnym źródłem rozwoju każdego dziecka, gdyż:

  •  rozwija aktywność dziecka,
  •  poszerza motywację do poznawania,
  • sprzyja chęci do wspólnej zabawy,
  • wzbudza zadowolenie dziecka poprzez zabawę,
  • ułatwia pokonywanie lęku w poznawaniu nowych miejsc,
  • umożliwia poznawania za pomocą różnych bodźców,
  • sprzyja zwiększaniu bazy doświadczeń, zwiększa wrażliwość,
  • poprawia orientację w schemacie ciała oraz przestrzeni,
  • zachęca do podejmowania aktywności,
  • sprzyja rozwijaniu świadomości istnienia i odrębności od otoczenia,
  • pomaga w specjalizacji pracy poszczególnych analizatorów,
  • oddziałuje na rozwój wyższych funkcji: emocjonalnych, społecznych, komunikacyjnych, ruchowych i poznawczych,
  • jest miejscem służącym wyciszeniu i relaksacji.

 

Magiczny dywan

Obraz wyświetlany na podłodze tworzy wirtualny „magiczny dywan”, na którym dzieci przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od zabaw ruchowych, po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin. Magiczny dywan łączy zabawę poprzez ruch z nauką, wspiera rozwój fizyczny, zdolności manualne, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, pobudza wyobraźnię, uczy współdziałania. Możliwość ciągłego ruchu w trakcie zajęć to szczególna zaleta niniejszego rozwiązania zwłaszcza dla najmłodszych, odkrywających świat wszystkimi zmysłami.

 

 

Tablica muzyczna 

METODA KOLOROWYCH DŹWIĘKÓW to innowacyjna, nowatorska metoda nauki grania utworów muzycznych na podstawie kolorowych i różnorodnych figur geometrycznych na instrumentach klawiszowych. W realizacji tej metody pomocna jest mata klawiszowa tzw. „Kolor Piano”. Kolorowe figury geometryczne będące częścią wyposażenia Tablicy Muzycznej są bardzo elastyczne i przystosowane do częstego odrywania i przyczepiania, natomiast tablica ma widoczną pięciolinię wykonaną z rzepów, do której przyczepiane są figury geometryczne. Integralny zestaw zawiera kolorowe figury geometryczne, które przyczepiane są na pięciolinii. Metoda łączy naukę z zabawą kolorowymi figurami, już od najmłodszych dzieci, które rozpoczynają swoją naukę z muzyką.

Oferujemy rodzicom

  • Współudział w życiu żłobka.
  • Rzetelną i obiektywną informację dotycząca dziecka, jego zachowania i rozwoju.
  • Ustalenie form pomocy w działaniach wychowawczych i dydaktycznych.
  • Zajęcia i zabawy integracyjne z aktywnym udziałem rodziców.
  • Troskliwą opieką, rodzinną atmosferą oraz wychowaniem dzieci w poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji połączonym z promowaniem zdrowego stylu życia.

Zapraszamy do naszego żłobka!